Resfeber

Ska till Gävle med min näst minsta plutt. Han har precis fyllt 7 år och är ännu oflugen. Han har heller aldrig bott på hotell eller åkt nattåg. Nu ska han få göra alltihop i ett enda stort resepaket, och entusiasm saknas sannerligen inte. Han går runt som en osalig ande och tjatar oavbrutet om att han vill åka. NU! 
Man önskar nästan att man själv skulle kunna känna likadant inför sina resor någon gång. Fast å andra sidan så känns det faktiskt spännande även för mig just denna gång. Tänk vad kul att få ha min lille gosse med mig istället för att se hotelldöden i vitögat helt på egen hand. Att få se den stora världen lite grand med hans små pigga ögon. Det är inte utan att det pirrar till en smula i denna i övrigt rätt reströtta gamla kropp. Man känner sig lite ung på nytt faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0