Fettis-dagen

Idag är det så äntligen min egen dag. Ja, vi är ju egentligen ganska många fettisar här i världen, så det är ju inte bara min dag. Men ändå.
Denna dag är att betrakta som en svensk lagom-karneval. Det är vårt modesta sätt att gå in i fasteperioden innan påsk. Karnevaler på andra håll är betydligt mer färgglada och uppsluppna än en skål mjölk med bulle.
Ordet karneval säger oss att det är dags att säga farväl till kött. Naturligtvis avses den köttfria kost som fastan innebar, och fortfarande innebär för många. För mig personligen innebär det att det är dags att säga farväl till mitt eget kött. Ett antal kilon av det i alla fall. Det är nämligen dags nu.
Vågen säger det.

Kommentarer
Postat av: h-f

semlor är gott och bra till mycket ^^ har inte du sagt ganska många gånger att vågen säger stopp nu ? du får ju se till att upprätthålla vikten. det är inte bra för kroppen att pendla.

2009-02-24 @ 11:49:36
URL: http://ishav.blogg.se/
Postat av: Bråddjup

Jag pendlar inte. Jag upprätthåller vikten. Och det är just det som är problemet.

2009-02-24 @ 12:52:20
Postat av: Alma

Så du har betämt dig nu?

2009-02-25 @ 10:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0