Big Love

Scen 1: Under gymnasietiden var vi några glada gossar som skulle ha rockband. Flatfoot Pac blev namnet. En liten ordlek som i grund och botten naturligtvis var en sorts hyllning till Fleetwood Mac som var så stora på den tiden att det nästan var löjligt. Myntet hade dock en mörk baksida stor som månen; droger, stridigheter, skilsmässor och galenskap. Efter några års time-out och rehabilitering hittade man dock tillbaka till varandra och gjorde om möjligt ännu bättre musik än någonsin.
Scen 2: Den 11 november 1996 bestämde vi oss, jag och skönsjungande Roger: om Fleetwood Mac eller Lindsey Buckingham kommer till Sverige, så åker vi dit tillsammans. No matter what. Vi upptäckte nämligen på Marias 30-årsfest där Roger underhöll oss gäster med sin mäktiga stämma, att vi bägge var stora beundrare av Fleetwood Mac i allmänhet och Lindsey Buckinghams virtuosa gitarrspel i synnerhet.
Nu ser jag i Aftonbladet att vi åtminstone får en teoretisk möjlighet att förverkliga den dröm vi då hade. Den 10 oktober spelar de på Globen, första gången i Sverige sedan 1990, och biljetterna släpps på måndag. Då släpper jag allt jag har för händerna och armbågar mig fram till biljettluckan. Jag får kanske bara denna chans att se Stevie Nicks och Lindsey Buckingham på samma scen, och jag SKA dit. Så är det bara. Och du Roger, om du ser detta, hör av dig vet jag!



Kommentarer
Postat av: h-f

jag hör av mig ! jag vill också ! ! ! om du köar så köa för mig med ! JA ! (:

2009-06-12 @ 12:22:32
URL: http://ishav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0