Hjärnbrist

Maciej Zaremba på DN lärde mig en läxa idag. Precis som de flesta andra har även jag valt den enkla lösningen att bara helt okritiskt svälja den rapportering från fejderna i Vojakkala som presenterats i media. Det var dessutom ovanligt lätt att svälja det betet när man som smörjmedel ständigt erbjuds initierade rapporter från någon som hört om en kompis som känner någon som minsann vet. 
Jag ber att få framföra mina djupt kända tack till dig Maciej som påvisat allas vår kollektiva hjärnbrist i denna sak. Denna tvärsäkra okunskap som jag så djupt föraktar har återigen visat sig vara en näst intill omöjlig motståndare att bekämpa. Hur besegrar man en fiende på vars sida man själv står ibland ..?

Läs Zarembas reportage här.

Kommentarer
Postat av: h-f

svärord vad illa det kan gå. hur tusan kan sånt där få hända ? känns lite som rödeby-pappan, fast sjutusen reser värre.

2009-05-18 @ 13:41:57
URL: http://ishav.blogg.se/
Postat av: h-f

jaha. om man sätter * framför och bakom ett ord blir det visst i fet stil. då vet vi.

2009-05-18 @ 13:42:56
URL: http://ishav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0