Pizza i Reykjavik

Tydligen har en konstnär på Island öppnat Europas västligaste pizzeria. Jag känner att jag måste komma med en varning; iakttag försiktighet med vad ni beställer om ni åker dit.
Efter en rejäl promenad runt Reykjavik var vi gravt hungriga jag och min hustru. Vi hade gått hela långa dagen och stapplade så småningom in på en pizzeria för att stilla vår svåra hunger. En snabb titt på menyn sade oss att alla pizzor gick att få som antingen small, medium eller large och då vi verkligen var svinaktigt hungriga beställde vi en medium till min hustru och en large till mig. Det var visserligen ohemult dyrt, men för att inte svälta ihjäl så var vi ju tvungna att äta.
När våra pizzor så småningom kom in fick vi inte bara konstiga blickar från våra bordsgrannar, vi fick även en förklaring till varför det var så dyrt: vi hade beställt en pizza för 2-4 personer och en för 4-6 personer.

Vi var inte hungriga alls när vi sent omsider rullade ut i den isländska kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0