Hållbar utveckling

I varenda nyhetssändning nu på morgonen, såväl de lokala som riksnyheterna, så toppas sändningarna med att ett antal kandidater som ställer upp i EU-valet inte själva har röstat i de senaste parlamentsvalen. "Nä det här håller inte! Det är naturligtvis helt oacceptabelt! Opportunister! Kappvändare!"
Det senaste valet var för fem år sedan. 2004. Dessförinnan lät vi bli att gå till valurnorna 1999. 
Det händer mycket på tio år. Åtminstone i människornas värld. Nog måste det väl finnas annat att gräva fram än att det finns människor som tycker annorlunda idag än vad de gjorde för tio år sedan. Att de idag prioriterar på ett annat sätt än vad de gjorde då. 
Själv tycker jag att det håller. Det är rätt skönt att se att mina kandidater är just människor. Och att de utvecklas. Inte vill jag att mina företrädare skall vara exakt som de var när de föddes. Hur skulle det se ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0