Ingen idé att få ett utbrott

Det kan vara lite kul med vulkanaska. För somliga. Det är ju inte kul att bli strandsatt eller missa begravningar, viktiga möten, reseupplevelser etc, men för oss som haft turen att ändå ta oss hem, om än ett halvt dygn senare än planerat, kan askan ha gett oss upplevelser för livet.

För min del innebar islänningarnas olycka att jag var tvungen att boka om min flygbiljett till tåget istället. Lite trist känns det ju att komma hem tolv timmar senare än vad man tänkt sig, men jag inser samtidigt att jag klarat mig lindrigare än de flesta. Askan begränsade valmöjligheterna rätt dramatiskt, och många har fått krångla sig fram genom landet på alla möjliga sätt med buss vissa delsträckor etc. Hyrbilar har ju inte funnits att få tag på, vare sig i Jönköping eller i Stockholm.

Så, istället för att pussa på mina små, fick jag istället ägna kvällen åt att sitta i restaurangvagnen med två kollegor och babbla bort ett par timmar över en kopp te tillsammans med en för oss okänd, ytterst trevlig och witty farbror från Floby med rötterna i Västerbotten. Så trevligt! Nya möten, nya perspektiv på tillvaron. Lite rikare på upplevelser. Lite mer hemlängtan.

Nu är jag hemma, glad att pärsen är över för min del, och håller tummarna för att så många som möjligt slipper få ett utbrott på grund av det inträffade, utan istället får erfara att vulkanaska faktiskt kan berika våra liv!


Kommentarer
Postat av: lina

Härligt att fånga stunden, lina

2010-04-17 @ 21:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0