Strålande stjärnor

Förra veckan avslutades för min del på ett rätt hektiskt sätt. På fredag morgon vaknade jag i Solna, hade möte hela dagen och tog kvällsflyget upp till Kiruna. Där avslutade jag kvällen tillsammans med en kär vän med att titta på Bright Star, filmen om den brittiske poeten John Keats allt för korta liv och hans förhållande till Fanny Brawne. Titeln Bright Star, Strålande stjärna, är också namnet på ett poem som Keats skrev till sin älskade. Fin film men det blev sent innan jag kom i säng.

På morgonen tog jag min bil och körde de 34 milen hem till byn för en kort mellanlandning innan jag tog med mig dottern till Övertorneå där hon skulle framträda på julkonsert tillsammans med Sista minuten-kören, Lotta Hasselquist och Stefan Nilsson, Sveriges okrönte filmmusikkung som exempelvis har musiken till Skärgårdsdoktorn, Beckfilmerna och Såsom i himlen, med bland annat den vidunderliga Gabriellas sång, på sitt samvete.
Hektisk helg, men julkonserten gav plåster på såren. Stefan som alltid hörvärd och Sista minuten-kören har sannerligen spottat opp sig på sistone. Vi kan ta och lyssna på när den strålande stjärnan Stefan Nilsson tar sig an Frans Schubert. Enligt Stefans instruktioner får vi föreställa oss Schubert i en forsbåt nerför Torneälven när vi hör detta :



Pappas stora behållning av kvällen var dock min egen lilla stjärna, som ju inte är så liten längre. Time flies. Hur som helst så besjöng hon en annan strålande stjärna i julklassikern Gläns över sjö och strand.
Jag ber om ursäkt för den något omskakande upplevelsen, tyvärr hade jag inget stativ med mig. Hoppas att Linneas skönsång uppväger:





Kommentarer
Postat av: Alma

Vad fint!

2010-12-20 @ 22:29:47
Postat av: lina

God jul Bråddjup och tack för det här året. lina

2010-12-24 @ 09:14:41
Postat av: Bråddjup

God Jul kära Lina!

2010-12-24 @ 12:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0