Kylslagen

-28,2 i centrala Kiruna i morse. Det händer inte ofta ska jag säga. Ett oslagbart köldrekord tänkte jag.

Åt en stadig frukost och klädde på mig. Tog lite tid; man får ju ta långkalsonger på sig en sådan här dag.

Sparkade igång MP3-spelaren och promenerade mot jobbet. Jag har ungefär tre kilometer att gå till jobbet och jag såg fram emot en halvtimmes rask promenad i Guds friska, men rätt kyliga natur.

Jag hade inte ens hunnit halvvägs när en bil stannade till mitt framför nosen på mig. En bil jag inte kände igen, men eftersom jag var rätt ensam där på min promenad kunde jag sluta mig till att det var för min skull de stannat. Jag kikade in och kände åtminstone igen föraren; min svärmors syster.
Hon bor i Fjällnäs, en liten by ett par mil väster om Kiruna. Mot Nikkaluokta till. De hade haft - 41 grader på morgonen när hon for hemifrån. 41 minus! Hon vann kylslaget.

Kommentarer
Postat av: Alma

Rättelse: hon bor i Kaalasjärvipå andra sidan sjön från Fjällnäs räknat, men där är det ju också redigt kallt.

2010-02-24 @ 15:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0