Stenansikte

"Du ser ut att vara ett riktigt stenansikte, Bråddjup. När grät du senast egentligen?"
"Egentligen grät jag senast i går kväll vid 22-tiden"

Ja, så där kan det låta när jag stöter på representanter ur läsekretsen när jag ibland är ute och spatserar. Och nu undrar du förstås vad det var som fick mina ögon att tåras i går kväll vid 22-tiden. Jo det var detta kraftfulla, poetiska och musikaliska mästerstycke framfört av Joan Armatrading. Låten skrevs till hennes självbetitlade album från 1976 och det är för mig en gåta att hon drygt trettio år senare kan framföra denna sång med ännu större känsla och passion än någonsin tidigare. Joan fyller för övrigt 60 år i december och har tidigare i år kommit ut med ett nytt album.

Min damer och herrar, Another powerful force of nature; Joan Armatrading:




Kommentarer
Postat av: Alma

Tänk är hon redan 60! Men det hörs verkligen. Rösten har utvecklats och erfarenheten gör henne ännu bättre!

2010-06-18 @ 13:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0