Strömmingsvagnen

Det är många som skriver till mig och ställer frågor om livets allehanda mysterier. Man har väl upptäckt min breda begåvning.
Till exempel hade jag en hel säck i morse med frågor rörande snabbmat. "Du som har ätit så mycket måste ju kunna massor om detta" är en vanlig uppfattning bland brevskrivarna. Naturligtvis har de rätt.

Man har bett mig utnämna Sveriges bästa snabbmatsställe. Och det gör jag så gärna. Varsågod:

Vid slussen i Stockholm finns Strömmingsvagnen och där serveras landets godaste snabbmat. Förlåt Empes. Här kan du för en rimlig penning få dig en portion nystekt strömming med hemlagad mos som är så himmelskt god att till och med Torsten Ehrenmark himself hade valt bort rotmos med fläsklägg finge han bara smaka detta. Det är värt att gå till Slussen var man än befinner sig i landet bara för denna strömmingsvagns skull faktiskt. Man kan ju alltid slinka in på Stockholms stadsmuseum en sväng när man ändå är där.

Då vet ni.


Bild: Björn Roos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0