Medaljens baksida

Jag måste förtydliga en sak: historien i det förra inlägget är Sven Stolpes. Någon trodde att det var jag själv som hade råkat ut för mötet i Värmland. Personligen hade jag nog inte lyckats behålla lugnet på Hr. Stolpes föredömliga vis om det var jag själv som hade tvingats backa ner för den där isiga backen.

Orsaken till att jag kom att tänka på denna episod står naturligtvis att finna i de många exempel på människor med liknande intellektuell briljans och retorisk storslagenhet som vi fått se igår och idag. Ett exempel på en sådan knivskarp politisk analytiker ser vi här:



Ni förstår att det är honom och hans likar vi har valt in i riksdagen, eller hur?


Kommentarer
Postat av: lina

Hmmm....det är tydligen inte alltid positivt när unga människor engagerar sig, och det vet tydligen inte heller alltid varför de gör det. Hoppas pojken får varm choklad av sin mamma och lite sunt förnuft på köpet. Visst vill man tro på att allt kommer bli bra - tillslut, lina

2010-09-21 @ 07:34:35
Postat av: h-f

Ja, det är fantastiskt vad människor vet och kan. Hurra !

2010-09-21 @ 21:20:50
URL: http://ishav.blogg.se/
Postat av: Miss Tröstande

Ja, jösses! Klok kille ... vem vill inte bevara julafton? Klart grabben ska vara med och styra landet! Ehh ... och midsommarafton ...

2010-09-22 @ 11:24:44
Postat av: Miss Tröstande

Först skrattade jag lite ... men nu vill jag bara gråta ...

2010-09-22 @ 11:35:36
Postat av: Miss Antrop

De borde ha fått synas och höras mer i media FÖRE valet, de här djupingarna ...

2010-09-22 @ 12:00:19
Postat av: Bråddjup

Du har rätt, det är rent gråtretande att de har fått sådant genomslag.

2010-09-22 @ 12:04:08
Postat av: En galen polack

Nå, tomtenissar finns i de flesta partier. Det är de vassa hjärnorna i SD (jodå, de finns nog) som oroar mig.

2010-09-22 @ 14:21:48
Postat av: Bråddjup

Det är kombinationen av starka, illvilliga ledare och svaga efterföljare som är det värsta.

2010-09-22 @ 14:41:53
Postat av: Alma

Ja, usch och fy för att ha det där mobbarpacket i riksdagen. Jimmy Åkesson, den store ledaren, och sedan alla korkade medlöpare...men det är inte att förvånas över:i åratal har mobbing-TV varit högsta mode. Riksdagne är bara lite efter.

2010-09-22 @ 23:10:31
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Besserwisser

Tänker på en bild där ett antal ynglingar med ”klen hårväxt” lyfter upp högerarmen,

likt ett antal hundar som reflexmässigt lyfter på benet för att markera reviret.

Bildtexten lyder: ”Alla som inte förstått, räcker upp en hand”!

För de av oss som har kunskapsluckor kan följande länk: www.expo.se ge matnyttig information.

2010-09-23 @ 06:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0