Reclaim my name

Heter man Thomas Karlsen, med "h" och utan apostrof över e:et, så borde man väl vara hyfsat unik med sitt namn, åtminstone i Sverige. Och om, jag säger OM, det skulle vara så att någon heter exakt likadant, så hade det väl kunnat vara en trevlig skolvaktmästare i Herrljunga eller nåt. Kanske en timid och stillsam expedit på en herrekipering i Sandviken.


Men nej.


Härom dagen satt jag i godan ro och författade känslosamma blogginlägg präglade av rättspatos och medmänsklighet då jag plötsligt hörde kära hustrun utstöta våldsamma skrik ifrån sovrummet. Hon hade kommit hem rätt sent från jobbet och tog nu en stödvila efter maten och hade med sig DN för att hålla sig à jour med skeendena i vår värld.


Vad händer, undrade jag. Någon som dött? Flygplanshaverier? Förlust i någon livsviktig träningsmatch mot Burkina Faso? Farsoter?


Nej, detta:


En rasist i Trollhättan. Jahaja. Det är bara att konstatera att man inte kan ha tur jämt.




Kommentarer
Postat av: Birgitta Isacsson

Beklagar. Lite i alla fall. :o)

Jag tycker att du ska leta rätt på en lokal tidning för Trollhättan och skriva en antirasistisk insändare, undertecknad med din namnens namn. Som ju egentligen är ditt. :o)

2010-09-24 @ 06:22:00
URL: http://kirunabilderlapplandfoton.se/
Postat av: Bråddjup

Briljant Birgitta!

Tidningen finns här: http://ttela.se/

Så nu är det bara för mig att skrida till verket då...

2010-09-24 @ 13:28:00
Postat av: Alma

Har du skrivit den ännu?

2010-09-27 @ 19:39:47
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Bråddjup

Jag har nu försökt att kommentera ett par artiklar på ttela.se som är Trollhättans Tidning/Elfsborgs Läns Allehandas webbtidning, men det verkar som om jag är svartlistad. Mina kommentarer tas inte med...

2010-10-11 @ 08:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0