Förtroendeuppdrag

Vi busade igår jag och minsta plutten. Ibland gör vi det. Då kan det gå rätt livat till må ni tro. Han passar på när jag lagar mat vid spisen och står med ryggen helt oskyddad. Eller snarare rumpan. Det är den han ger sig på. Ett snabbt slag och så vänder han blixtsnabbt och springer iväg.

Tanken är naturligtvis att jag ska jaga honom, och det gör jag ju så gärna förstås. Och när jag får fatt i honom får han sig en rejäl omgång. Sedan skrattar vi så att tårarna rinner.
När vi hade upprepat proceduren några gånger och låg i sängen och pustade ut, såg varann i ögonen och jag smekte hans lilla kind och så säger han:
"Vilken tur att jag valde rätt pappa. Så jag fick en sådan där busig."

Ja du älskade lille pojk. Jag är också glad att du valde mig till pappa. Ett finare förtroendeuppdrag hade jag inte kunnat få. Och inte heller en bättre eller busigare son.



Kommentarer
Postat av: Marina

Så härligt!

2010-09-06 @ 11:37:16
Postat av: Alma

Jag valde också helt rätt!

2010-09-06 @ 19:46:03
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Birgitta Isacsson

Vilket fint "pappabetyg"! Och av läsningen att döma i din blogg har du verkligen förtjänat det. En busig pappa, som gör roliga saker med sina barn, är något som alla ungar borde få ha. Men tyvärr är det ju inte så.

Ha det bra!

2010-09-09 @ 07:40:25
URL: http://kirunabilderlapplandfoton.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0