Playboy

Sitter här och ska lära barnen en del om skoskicket på forntiden. Jag berättar om Playboy-skorna som en annan gled omkring i när man var cool.
Döm om min förvåning när jag ser att dessa skor fortfarande säljs.

Döm om min ännu större förvåning när jag ser vad de kostar; 2300 kronor!


På gymnastiken fick vi som inte hade råd med riktiga jympadojor nöja oss med det billigaste skit som fanns. Det kallades för tennisskor och kostade väl 15 kronor på Domus sko.
Idag heter de Converse och är det hetaste heta och kostar 700 spänn paret.




Kommentarer
Postat av: Anders.

När var grabb på 60talet då fanns bara tennis skor som jag bara hade i gymnastiken eller till vissa sportaktiviteter.

Det var promenadskor och sandaler som användes då det ej var vinter.

På vintern då var det pjäxor alla hade på sig.

Gummistövlar var vanligt även på vintern vilket var för kallt.

Men sen på 70talet då kom andra gymnastikskor och jag fick mitt första par Adidas när jag var 12.

Och jag tjatade till mig träskor som inte var lämpliga till någonting.

Men grupptrycket i skolans modevärld krävde träskor.

Och mina föräldrar tvingade på mig sandaler så ofta det gick.

Men till hösten skulle jag få välja skor skälv och valde till familjens stora stolthet ett par playboy.

Jag var den enda grabben i skolan som hade dom, och nu snart 40 år senare vill jag ha ett par igen någon gång.

2012-08-10 @ 20:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0