Storm i en tekopp

Best drink of the dayMan kan hålla på att mixtra med mycket här i världen, exempelvis genetik och lite annat smått och gott, men vissa saker petar man bara inte i.

Twinings gjorde för en tid sedan ett försök att förnya receptet till det klassiska teet Earl Grey. Man tillsatte lite extra citrus för att erhålla "distinkt smak och arom av citrus som fyller luften med löften om sommarträdgårdar".

Twinings hävdade också att "Earlen själv hade knappast kunnat föreställa sig hur gott hans favorit-te skulle kunna smaka".

Twinings ändrade ett vinnande koncept och drog på sig folkets vrede. "Jag kan inte beskriva hur vidrigt detta nya te smakar" säger en kund, och fortsätter: Det gamla prisbelönta teet spelade i en helt annan division än detta vämjeliga diskvatten!
Twinings har nu känt sig tvungna att återinföra det gamla teet, denna gång under namnet Earl Grey Classic. Samma sak hände när Coca Cola försökte sig på att förnya sin gamla trotjänare. Man var tvungen att gå tillbaka till ursprunget. Våra drycker vill vi ha som de alltid har varit. Så är det bara.
Om jag skulle ha smakat detta nya te hade jag nog också tyckt att det var en försämring jämfört med det gamla. Det är nämligen helt omöjligt att förbättra det som redan är fulländat. Jag skulle nog också ha sällat mig till klagokören och hävdat att detta inte var My cup of tea.


Kommentarer
Postat av: Alma

Cameliadamen är inte fullt så enkelspårig, Russian Earl Grey är riktigt gott exempelvis.

2011-12-10 @ 19:04:50
Postat av: Bråddjup

Det finns många goda teer, but there's nothing like the real thing...

2011-12-11 @ 21:46:08
Postat av: Alma

Det är sant, men då går ju även Earl Grey bort, det är ju också smaksatt te.

2011-12-12 @ 16:51:51
Postat av: Tjockast i Aneby

Själv tycker jag att det citronte man kunde köpa i kaffeatomater förr i tiden, smakar bäst. Du vet när det ramlade ned lite pulver i en plastmugg och sen fylldes hett vatten på. Smakade mums.



Micael

2011-12-14 @ 11:57:29
Postat av: Tjockast i Aneby

Då säger frugan: -Det smakar ju inte te det smakar socker.



Då säger jag: Ja!



Micael

2011-12-14 @ 11:59:41
Postat av: Agnes

Ååå, jag vet precis, det var ju jättegott! Vi hade en sån automat på min högstadieskola och man kände sig så vuxen när man hade börjat tycka om "te" ... det var ju inte ett dugg beskt utan bara sött och gott!

2011-12-15 @ 09:01:53
Postat av: Bråddjup

Vid de fåtaliga tillfällen man fick följa med faderskapet till den verkstad där han jobbade när jag var liten hade de en sån automat. Jag älskade också det sockerlaget. Och Trocadero. Det kunde man köpa där.

Orättvist att vi blev tjocka av allt socker Micael medan Agnes bara blev söt...

2011-12-15 @ 10:16:58
Postat av: Tjockast i Aneby

Varför är det så?



Det som är nyttigt smakar dåligt, medan det som är onyttigt smakar gott.



Det borde vara tvärtom.



Micael

2011-12-15 @ 10:55:40
Postat av: Bråddjup

Så tycker inte jag. Jag tycker att ALLT är gott!

2011-12-15 @ 18:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0