Min hustru förstår mig

Vi har kommit varandra så nära på sistone jag och hustrun. Det känns fint att ha en människa som man verkligen kan prata om allt med; livet, döden, rädslor, glädjeämnen och egna tillkortakommanden. Man behöver inte gå omkring och bära sina bördor helt på egen hand utan kan ta stöd hos varandra och man vågar visa sig så bristfällig som vi människor kan vara mellan varven.

I morse till exempel. Jag gick och funderade på ett förfärligt misstag jag begått i lördags. Ett misstag som skulle kunna ta knäcken på den mest förhärdade om man inte haft någon att dela skammen med. Jag var förkrossad.
"Det är en sak jag måste berätta för dig" sa jag skamset till hustrun.
"Berätta för mig vad det är som tynger dig" sa hon, ovetandes om vidden av mitt elände.

Med sänkt huvud och svansen mellan benen och efter stor vånda tordes jag till sist lätta mitt hjärta. Det känns som sagt fint att vi kommit varandra så nära att jag verkligen törs berätta ALLT för henne.

"När jag löste Melodikrysset i lördags..."
"Jaa..."
"Då... då skrev jag 'Ronnedal' istället för 'Rongedal'. Och SKICKADE in mitt svar!"
"Åh din stackare!" sa hon. "Jag förstår verkligen att det känns jobbigt. Ett så gravt misstag har väl knappast begåtts tidigare. Aldrig har jag hört talas om lidanden så svåra som dina!"

Jag är så tacksam för att jag har en så förstående hustru.


Kommentarer
Postat av: En galen polack

Skägglav, pucko!

2011-02-28 @ 12:42:55
Postat av: Linnea

Ja, tur att nån har med sig huvudet och skickar in rätt svar då.

2011-02-28 @ 15:41:42
URL: http://snokristall.blogg.se/
Postat av: lina

Melodikrysset känns så avlägset för mig, som att hoppa bungyjump, äta renskav och intervjua Carl Bildt - allt samtidigt då. Men jag kanske kan närma mig detta mysterium ändå, så småning om. Brukar de ha med NKOTB? lina

2011-02-28 @ 15:52:52
Postat av: Bråddjup

Hahaha!!! Lina, för tjugo år sedan hade de kanske med NKOTB men i dagens läge har de inte ens något affektionsvärde kvar. Det lär nog dröja innan vi tvingas höra på dem igen :-) Har dock påbörjat ett rehabiliteringsprogram för dig som du kanske upptäcker inom kort. Det finns hopp även för dig min vän!



Linnea: Ja nog är det tur att du finns min älskade unge. Vad hade din gamle dalkige far gjort utan dig?



Skägglav. Jag vet. Mea massima culpa.

2011-02-28 @ 16:13:52
Postat av: Alma

Jag är inte bara mamma jag är latinlärare också: Mea MAXIMA culpa heter det.

2011-02-28 @ 17:31:11
Postat av: Bråddjup

Du är inte bara en förstående hustru, du är en oförstående också.

2011-02-28 @ 17:31:59
Postat av: Alma

Förståelse? Vill du fortsätta att stava Ronnedal?

2011-02-28 @ 17:54:12
Postat av: Alma

Din fru älskar dig också.

2011-03-02 @ 19:23:55
Postat av: Agnetha Ronnedal

Jag heter Ronnedal.. Tänk om jag vunnit på det Du skickade in, ha ha...

2011-07-16 @ 13:15:28
Postat av: Bråddjup

Hej Agnetha, kul med någon som heter Ronnedal alldeles på riktigt!

2011-07-16 @ 20:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0