Starka kvinnor

Mellanlandade några gånger på Idrottsgalan medan jag bläddrade mellan kanalerna i måndags. I år verkade man fokusera på taskig humor och på kvinnor med överarmar som Lou Ferrigno och axlar breda som ladugårdsväggar. Vilka muskelknuttor! Där hade man nog fått ta i med bägge händerna om man skulle ha en chans.

Precis som NSD:s Lina Norberg Juuso känner jag att nivån är så ruggigt låg på de förmenta skämten, att man knappt orkar titta på eländet. Pinsamt är bara förnamnet. Det är likadant med alla direktsända TV-galor som Guldbaggegalan eller Melodifestivalen. Av någon anledning har man fått för sig att det inte går att sända några som helst evenemang utan att försöka skoja till det lite. Något som man alltid gravt misslyckas med dessutom. Nog är det väl bättre att ha roliga manus om man nu ändå inte klarar av att vara allvarlig någon gång?

Nu väntar vi bara med bävan på att Pontus Enfalding ska kommentera Nobelfesten eller att Nour El-Refai leder Snillen spekulerar.

Nä, då är det betydligt trevligare med muskelknuttorna. Här får ni några idolbilder att hänga upp som inspiration i träningshörnan där hemma.


Heidi Andersson hämtade priset som maken, skidskytten Björn Ferry, fick för Årets prestation. Hon avslöjade samtidigt att de lyckliga tu ska bli tre.


Charlotte Kalla fick priset som Årets kvinnliga idrottare.


Stavhopparen Angelica Bengtsson blev Årets nykomling.

Kommentarer
Postat av: lina

Jag tyckte skämtet om kungen och camilla värst, faktiskt, då vred jag mig i soffan, lina

2011-01-20 @ 10:38:42
Postat av: Bråddjup

Just det skämtet slapp jag höra. Dessbättre.

2011-01-20 @ 11:27:33
Postat av: Katarina

Hur som helst, gillar jag musklerna!

2011-01-22 @ 21:35:34
URL: http://www.ordvinden08.wordpress.com
Postat av: Bråddjup

Ja Katarina, det gör jag också. Mums!

2011-01-23 @ 15:26:31
Postat av: Sputnikken

Charlotte Kallas biceps. LOVE!!!! Hon har ju större biceps än Heidi :o

2012-05-30 @ 04:38:35
Postat av: Bråddjup

Jo du. Där ligger man i lä.

2012-06-04 @ 23:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0