Sommarrepris - Här kommer Bod

Minns ni Konstapel Koppar, Bonden Kornström och Postmästare Frank? Nä jag tänkte väl det. Huvudpersonen Bod då?
Min sjuårige son ville veta vilka barnprogram som fanns när jag var liten, så jag fick rannsaka mitt minne och identifierade rätt snabbt ett antal myror och elefanter, lite Astrid Lindgren-figurer, Mupparna, Familjen Flinta och lite annat smått och gott.

Utan förvarning trillade så småningom även lille Bod ner i mitt minne. Och hans vänner.
Det borde jag ha förstått. De trillar ju alltid ner, det brukar de göra.

I nedanstående klipp, en riktigt klassisk episod, står de och väntar på Bods äpple som tycks bryta mot tyngdlagen.

Två frågor i samband med detta:

1)Vad hette tanten på svenska?
2)Var det verkligen bättre förr ..?


Kommentarer
Postat av: Carin

JA, jag minns lille Bod och hans vänner! Brukade läsa boken för min lillebror och han älskade den. Däremot minns jag inte vad tanten hette ... eller om det var bättre förr¨:) Men minns du vad författaren hette? Boken har försvunnit för länge sedan och jag har försökt att få tag i den, utan framgång.

2013-12-17 @ 16:30:00
Postat av: Bråddjup

Hejsan Carin. Tyvärr har jag ingen koll alls på böckerna. Jag har bara stött på Bod i filmversionen.

2013-12-18 @ 10:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0