Drömresor

Snön vräker ner. Vi har invaggats i falska vårförhoppningar under de senaste dagarna, men nu tas vi ner på jorden igen. Det är så att man önskar sig till sydligare breddgrader.

I brist på annat kunde man ändå hoppas på att man någon gång åtminstone fick drömma om att man var på resande fot, men de gånger jag är nattlig globetrotter är det sällan så där mjukmurrigt mysigt som man skulle önska.
Istället är njutningen ytterst begränsad. Lyckas alltid komma till flygplatsen utan pass, biljetter, väska och/eller pengar. Iförd endast kortkalsonger eller fullständigt desorienterad så jag inte hittar till gaten.
Ja men ni vet; frustration, ångest och stress när man helst av allt bara skulle vilja ligga och snorkla i ett korallrev eller sitta i lugn och ro på en irländsk pub och lösa världsproblemen över ett glas Guinness.

Jag får helt enkelt nöja mig med att dagdrömma. Det är liksom lite lättare att få till den perfekta verklighetsflykten om inte ens undermedvetna vill ha ett ord med i laget.

Sköna Kunduchi Beah på Zanzibar. Ett drömresmål!

Kommentarer
Postat av: Hyrestanten

Klokt av dig. Det är besvisat av dagdrömmar får oss att må bättre, tvärtemot vad man kanske kan tro. Kanske fungerar de lite som ett positivt tänk gör på oss? Sedan jag tog del av de rönen tillåter jag mig lite dagdrömmeri mellan varven och njuter av det.

2012-03-15 @ 21:52:13
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com/
Postat av: Bråddjup

Nä, men då så. Då kan jag fortsätta dagdrömma och må bättre på kuppen. Fast just i dag, när solen skiner och man ser hur snön smälter, känns det ganska gott att vara just här.

2012-03-16 @ 08:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0