Bristningar

 
Det var så otroligt varmt och skönt på hemmaplan i går. Satt på verandan iförd endast kortkalsonger och avnjöt frukost. Insåg att jag behövde skotta lite på gården så jag drog på mig ett par skor och skred till verket. Elis höll på att skämmas ihjäl.
- Tänk om nån hade kommit nere på vägen och sett dig i bara kalsongerna!
- Ja men, sa jag lite skojfriskt på pappors töntiga vis, jag har ju så snygga ben så inte hade det gjort nåt.
- Jamen MAGEN då?!? utbrister den lille odågan då helt upprört.

Känner att jag brustit i min föräldraroll på något vis. Tycks helt ha misslyckats med att göra en empatisk medmänniska av det lilla livet.

Håhåjaja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0