Som om endast en funnes

Att tala om kärlek i bestämd form singularis är nästan lite befängt kan jag tycka. Ja, kanske inte att tala om det, men att försöka definiera den. Fånga dess väsen. Kärleken. Som om endast en funnes.
Hur skulle man exempelvis kunna ge sig på att definiera och förklara Relationen, såvida man inte först tog reda på exakt vilken relation det gällde. På samma sätt förhåller det sig med kärlek. Det är så mångfacetterat och komplext att det inte låter sig förklaras så lätt.
Inte ens när man vet precis vilken kärlek man talar om är det enkelt. Hur ska man förklara tant Elsas kärlek till sin hund? Eller tant Augustas kärlek till sin hund. De är ju inte likadana. Vilken natur har kärleken mellan fyraåringen och hans bästa vän på dagis. Eller den kärlek som violinisten hyser för sin konst? Eller den smärtsamt symbiotiska kärleken mellan Kathy och Heathcliff? 
Eller den som är din och min ..?

Kommentarer
Postat av: Alma

Jag älskar dig, du är så underbar. Alla kvinnor vill ha en sådan man som du är och så har jag fått dig.TACK!

2009-02-10 @ 21:55:29
URL: http://ishav.blogg.se/
Postat av: Anonym

Då kommer ju genast frågan: Vem är du vem är jag?

2011-02-10 @ 09:53:00
Postat av: Bråddjup

Du är du och jag är jag. Simple as that.

2011-02-10 @ 10:36:59
Postat av: Anonym

Hur fick du reda på det? Genom hjärtats telegrafi?

2011-02-10 @ 18:16:03
Postat av: Bråddjup

Kanske för att våra zoner är laddade fält.

2011-02-10 @ 19:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0