Främmande ord

När jag skriver e-post till min vän och kollega Agnes så blir ordet månne understruket med ett grönt streck. Rättstavningsprogrammet anser att ordet kan verka ålderdomligt eller främmande. Och det kan man ju tycka är konstigt. Fast å andra sidan så har de ju så besynnerliga uppfattningar om ord de där människorna som gör rättstavningsprogram till datorer och telefoner. 
I min telefon finns inte Gästlista som godkänt ord, i stället föreslås Hästkista. Som om det skulle vara vanligare eller mindre ålderdomligt eller främmande eller så. För mig är det snarare hästkistor som ter sig främmande faktiskt. När skulle man kunna ha nytta av ett sådant ord, månne ..?.

Kommentarer
Postat av: Thommy

HA HA HA! Skrattade gott åt det där! Månne hästkistorna ånyo dyker upp mitt ibland oss...

2009-08-28 @ 17:28:04
Postat av: Sonja

Mitt ännu-idag flitigt använda "dock" ger samma reaktion på rättstavningsprogrammet. Jag tänker ÄNDÅ fortsätta...

2009-09-04 @ 00:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0