Ridå ner

Bråddjup? Bråddjup?En i övrigt ganska normal bekant till mig tyckte enligt hörsägen att den italienske TV-deckaren Montalbano liknade mig. Sådana uttalande hade kanske fått en och annan mindre luttrad herre att antingen bli förnärmad eller känna sig smickrad beroende på vad man själv råkar tycka om Montalbanos utseende. Själv fäster jag inte längre någon vikt vid att liknas vid diverse filmstjärnor. Det har nämligen hänt förr. Om man ska tro mina uppgiftslämnare så är jag inte bara lik Montalbano utan även Claes Malmberg, Kurt Bråddjup?Russel och Pierce Brosnan. Hur nu det är möjligt.Bråddjup?
På den resebyrå där jag jobbade i mitt förra liv hade jag en kollega som var vacker som en dag. Men blond. Hon sa en gång: "Du är så otroligt lik en filmstjärna". Jag som var ung och oerfaren sträckte då på mig och tänkte: "Åhåå"
"Ja", fortsatte hon, "du ser precis ut som, vad heter han ... Danny DeVito!"

Ridå ner.

Bråddjup?

Kommentarer
Postat av: h-f

Montalbano ! Nog är du lite knäpp, Malmberg. å skitkul, ällä.

2009-08-02 @ 21:21:09
URL: http://ishav.blogg.se/
Postat av: Linnypig

Men kära far, du och Cleas Malmberg är en och samma, undrar jag om ni eg är tvillingar men Malmberg blev bortadopterad eller borttappad vid födseln...

2009-08-09 @ 15:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0