Här kommer Bod

Minns ni Konstapel Koppar, Bonden Kornström och Postmästare Frank? Nä jag tänkte väl det. Huvudpersonen Bod då?
Min sjuårige son ville veta vilka barnprogram som fanns när jag var liten, så jag fick rannsaka mitt minne och identifierade rätt snabbt ett antal myror och elefanter, lite Astrid Lindgren-figurer, Mupparna, Familjen Flinta och lite annat smått och gott. Utan förvarning trillade så småningom även lille Bod ner i mitt minne. Och hans vänner. Det borde jag ha förstått. De trillar ju alltid ner, det brukar de göra.
I nedanstående klipp, en riktigt klassisk episod, står de och väntar på Bods äpple som tycks bryta mot tyngdlagen. Två frågor i samband med detta:
1)Vad hette tanten på svenska?
2)Var det verkligen bättre förr ..?

Kommentarer
Postat av: Alma

Jag tror hon hette faster Flora eller tant flora.

2009-10-29 @ 19:02:45
Postat av: h-f

katja kai och bente bent tycker jag är sämre d; eller.. tycker jag.. ? d;

2009-10-29 @ 21:51:26
URL: http://ishav.blogg.se/
Postat av: Anonym

Katja Kai och Bente Bent är ju underbara, tycker jag-men så växte jag upp med Bod förstås.

2009-10-30 @ 22:41:16
Postat av: Bråddjup

Och så får ni komma ihåg att många bara hade svart/vit TV på den tiden, så i våra ögon var Bod ännu mer färglös än vad han framstår som i denna DeLuxe-utgåva ...

2009-10-30 @ 22:50:18
Postat av: Bob

Hon hette tant Frida för tusan. Dylika kultprogram glömmer man inte i första taget

Svar: Tack för det! Mitt minne är inte längre vad det aldrig har varit....
braddjup.blogg.se

2012-10-05 @ 14:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0