Stoppa korven!

Jag har ju tidigare berättat om mitt lyckade experiment med att tillverka egna hamburgare istället för att köpa färdiggjorda. Nästa steg borde väl bli att tillverka egen korv. Sannolikt går det väl bra att också stoppa sin egen korv, men jag har ännu inte kommit så långt i utvecklingen. Jag föreställer mig dock att den hanteringen är lite mer kletig. Tids nog kommer jag hur som helst att göra ett försök, enär jag i princip har bestämt mig för att det även blivit dags att stoppa köpeskorven ...
Recept, någon ..?

Kommentarer
Postat av: Barnflickan

Vi stoppade alltid korv i juletid 'när jag var ung'. Recept har jag inget; däremot minns jag att höjdpunkten var att skölja igenom tarmarna innan själva stoppningen påbörjades! Så ja, korvstoppning kan nog bli ett trivsamt nöje även för Pastorn med familj.

2009-10-03 @ 18:38:42
Postat av: Bråddjup

Det är med stor glädje jag noterar att Barnflickan uppskattar traditioner, och fastän Kanelbullens dag är ett nytt påfund, hade det naturligtvis varit ett sant nöje att idag få ta del av frökens bak.

2009-10-04 @ 10:23:28
Postat av: Andreas

Jag hörde av Fröken C att Konsum Lappgatan (eller vad den gatan heter nu) tydligen brukar ha en del udda varor till försäljning, däribland (så skönt att få använda det ordet) fjälster (ett annat ord man sällan får tillfälle att damma av).

2009-10-05 @ 13:27:47
Postat av: Bråddjup

Intressant! Det är ju nästan så man blir sugen på att köpa sig några meter fjälster alldeles oavsett man har något att fylla det med eller inte.

Vill f.ö. minnas att jag smakat någon polsk korv som var fantastiskt god. Kanske moderskapet kan ha något recept som man kan följa slaviskt ..?

2009-10-05 @ 14:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0