Bloggistik

På sistone har vi fått ta del av den mörka baksidan av bloggosfären och övriga sociala medier. Därför kanske vi behöver påminna varandra om att det finns ljusare sidor också.
Att skriva och att läsa i en blogg handlar om precis samma sak som att sitta och babbla hemma i köket över en kopp te; att kommunicera. Vi människor är ju mycket för sådant, alla gör det. Alla behöver det.
Bloggen erbjuder visserligen en annan form av kommunikation än vid köksbordet. Inte bättre, inte sämre men annorlunda. Vi är alla olika vad gäller intressen, mognad, uttryckssätt, preferenser och referensramar och precis som med vanliga samtal i den verkliga gripbara verkligheten, så återspeglas detta även i samtalen på nätet.
Ytliga bloggar finns det gott om. Det finns sådana som är direkt enfaldiga, andra bara trista, somliga lite roliga och andra igen som verkligen tar läsaren med på halsbrytande intellektuella äventyr. Och det är just denna mångfald som är så fascinerande och lockande; att alla kan finna någon som befinner sig på samma våglängd.

Länge leve mångfalden!

... och bara så ni vet: Bråddjup rekommenderar idag Barockbloggen


Kommentarer
Postat av: Alma

Bråddjup är att rekommendera varje dag!

2010-04-11 @ 00:46:58
Postat av: Madde

Jag bloggar om livet, det som händer här å nu. Jag minns och skriver utifrån mina referensramar. Ju mer jag öppnar mig desto mer sårbar blir jag. Jag läser andras bloggar, bl a din. Ha det bra i vårsolen.

Madde

2010-04-11 @ 11:10:05
URL: http://maddefilosoferar.blogg.se/
Postat av: Bråddjup

Ja Madde, jag tycker du gör det fantastiskt bra och jag hoppas att bloggandet gör dig till en helare människa om än sårbar.

Vilken vacker vårdag vi haft idag! Årets första altanlunch. Bara en sån sak...

2010-04-11 @ 20:17:35
Postat av: lina

bra, som vanligt, lina

2010-04-12 @ 11:24:19
Postat av: Bråddjup

Tack Lina. Det värmer.

2010-04-12 @ 14:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0