Trött

Jag har varit så trött på sistone. Slut som artist. Har inte orkat uppdatera här på bloggen ens en gång. Jag ber så hemskt mycket om sorry.
På självaste julafton slocknade jag klockan 22. Det var som att slå av strömbrytaren. Vi hade firat jul i vederbörlig ordning och när jag nattat gossarna färdigt låg vi alla tre som små snarkofager och drog timmerstockar.

Det tidiga insomnandet på julafton möjliggjorde dock en helt ny upplevelse för min del. Av hävd är tidiga morgnar inte riktigt min tekopp. Jag är inte riktigt med i matchen om man säger. Julotta har därför aldrig varit riktigt aktuellt. Inte förrän i år.

Min lillebror och Jesus fyller bägge år på juldagen. Lillebror ringde jag och grattade på kvällen, men Jesus gratulerade jag alltså redan i ottan. Det var faktiskt riktigt mysigt att gå i kyrkan på morgonkvisten även om jag såg trött ut där jag satt i kyrkbänken.



I övrigt har julen bjudit på tindrande barnaögon, god mat, Karl-Bertil Jonsson, pepparkaksbak, julklappar och diverse julpyssel. Som sig bör alltså. Det har som alltid varit hög julstämning i vår lilla röda hus vid skogens slut med andra ord. Nytt för i år var att äldsta dottern deltog via länk. Nu för tiden går det bra att fira jul tillsammans även om man sitter 140 mil ifrån varandra. Tänka sig.

Julhelgen har hittills varit vederkvickande på alla sätt så jag hoppas att den stora tröttheten snart är över. God fortsättning på julfirandet allihop, och ett gott nytt år om vi inte hörs innan dess!

Om ni vill förstora någon av bilderna nedan, är det bara att klicka på den.


Kommentarer
Postat av: Alma

Så mysigt med julotta!

2010-12-26 @ 15:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0