Vis vägvisare

Har precis läst ut Vägar till visdom av Stefan Einhorn. Är det inte en lite väl pretentiös ansats, att utge sig för att vara den guide som visar oss andra hur vi uppnår vishet?
Nej jag tycker inte det. Einhorn tar sig an uppgiften på ett föredömligt sätt och försöker inte inbilla oss att han äger nyckeln till visdom. Det han vill är att vi alla ska försöka sträva efter att bli lite visare och han ger oss några verktyg som hjälp på traven. Visar oss hur man ska bete sig för att växa som människa. Och att det behövs för hela mänskligheten att vi alla blir lite visare till mans. Klokt och ödmjukt.
Läs.

Kommentarer
Postat av: lina

ska beställa! tack för tipset, lina ps, rätta mig om jag har fel, men är det han som har skrivit om vikten att vara snäll? I så fall, den boken var också bra.

2010-06-01 @ 13:38:26
Postat av: Bråddjup

Ja, Lina, det är samma författare. Den boken har inte jag läst så jag får väl ge mig i kast med den härnäst!

2010-06-01 @ 13:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0