Det ska vi fira

När jag var en liten palt och tillbringade mina dagar i hemmets härd med lillebror och moderskapet, stod radion på hela dagarna. Det var Melodiradio och Radiosymfonikerna, det var Siw Malmkvist och Östen Warnerbring, det var Hallå trafikant, Skivor till kaffet och Besökstid. Och så var det Det ska vi fira.
Där firades bemärkelsedagar och önskades musik och om detta program funnes än idag vore det läge för mig att skicka in en gratulation till mig själv; idag är det nämligen precis tjugofem år sedan jag och min hustru gifte oss. DET är sannerligen något att fira!
Och finge jag önska en låt så skulle jag spela denna för min fantastiska kvinna:




Eller kanske den här:



Hur som helst: tack ska du ha för dessa 25 år. Nu siktar vi in oss på nästa 25!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Grattis till er båda denna dag!

Det är såna som ni som får mig att tro på kärleken.

2010-03-03 @ 10:02:51
Postat av: Barnflickan

Grattis! Och hon där ovanför hade hunnit före med att skriva precis vad jag tänkte.

2010-03-03 @ 21:54:24
Postat av: Fredrik

Just ja! Det är ju mars nu igen... Grattis på er!

2010-03-04 @ 20:22:45
URL: http://hostmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0