En testund på jorden

En kopp te, en tebok och Santana. Behövs det mer?


Njuter av en kopp Ugandisk te som hustrun hade med sig därifrån i våras, och låter mig inspireras av Roland Erikssons "En handbok - Te" Jag gillar att få lite bakgrundsfakta och inspiration av vackra bilder även om jag inte är den mest nördige kännaren som sysslar med provsmakning och mäter vattentemperaturen med termometer innan jag brygger mitt te.


Njuter samtidigt hjärta och smärta när det är som allra bäst. Det blir inte innerligare och mer bitterljuvt än detta. Är det så här vacker med ett krossat hjärta, så blir man ju nästan lite sugen.

Nej, jag vet. Vi har alla varit där. Det är ingen lek. Men du milde vad han är bra Santana!





Kommentarer
Postat av: Katarina

Ojoj, Santana, ord saknas!

2010-11-03 @ 23:02:43
URL: http://ordvinden08.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0