Stoppa pressarna!

Har i dagarna fått nya böcker från två av de bokklubbar jag är med i. I tidigare inlägg har jag konstaterat att om jag inte köper en enda bok till i hela mitt liv, så räcker mina olästa böcker tills jag blivit cirka 129 år gammal. Det behövs liksom inte fler nu.


Ändå går det inte att låta bli att köpa nya.


Jag måste därför uppmana landets samtliga författare att ta rast. En lång sådan. Ägna några år åt fågel- och navelskådning, brodera, gör pärlplattor, sortera foton, samla frimärken, bygg tändsticksmodeller av Bodens fästning. Ja ni vet, hitta på nåt!
Men skriv inga böcker tack!






Kommentarer
Postat av: Alma

Barn ska växa upp med många böcker omkring sig. Att du inte hinner läsa alla gör inget.

2010-10-03 @ 22:11:34
Postat av: Bråddjup

Ja, just det. Jag gör det för barnens skull! Tack!

2010-10-04 @ 15:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0