Man är vad man heter

Det finns vissa personer som har så passande namn för sina sysslor att man nästan tror att det är konstruerat. Det är det dock icke. Kom gärna med fler exempel om du har några på lager.

Timo Boll - Tysk bordtennisspelare
Robert Tennisberg - Journalist på Radiosporten
Lisa Frost - Meteorolog på SMHI
Björn Sprängare - LKAB:s styrelseorförande
Annika Winsth - Chefsekonom på Nordea
Per Frisk - Chefredaktör för tidningen Hälsa
Maria Stråhle - Pressinformatör på Strålsäkerhetsmyndigheten
Pang Wei - Olympisk guldmedaljör i luftpistol
Anna Smashnova - Israeliskt tennisproffs med rötterna i Vitryssland

Det fanns visst en kirurg på Huddinge sjukhus som hette Anders Dolk. Och så har vi Benny Ruus som lustigt nog var förbundsordförande för Motorförarnas Helnykterhetsförbund MHF) och styrelseledamot i NTF

Själv heter jag Bernt som är en lågtysk variant av Bernhard - stark som en björn. Och så avslutar vi med att titta på den gamle discokungen Barry White. Vad nu han har med saken att göra.





Kommentarer
Postat av: Barnflickan

Just namnet Lisa Frost fnittrar jag alltid lite åt när jag hör det i vädersammanhang på radion.

2011-03-25 @ 12:24:24
Postat av: Alma

Berndt är inte fint!

2011-03-25 @ 13:25:11
Postat av: Alma

Men det är du!

2011-03-25 @ 13:25:37
Postat av: Bråddjup

Alma är fint. Du med.

(Barnflickan är också ett jättefint namn. Lite ovanligt dock.)

2011-03-25 @ 14:34:18
Postat av: Alma

Du har inte utökat listan med Kristina lugn, noterar jag.

2011-03-26 @ 13:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0