Facelook

Kan ni förklara för mig vad detta betyder?


Bilden har jag tagit från startsidan på blogg.se där de i dag puffar för bloggen frayme. Nu är det inte bloggen som sådan eller hon som person som jag reagerar på, utan det är vad hon gör med munnen som fångar mitt intresse.
Varför gör alla ungdomar på det viset så snart de ser att någon håller i en kamera? Vad betyder det? Har de utvecklat något kodspråk som vi vuxna inte förstår oss på?
Någon djup innebörd måste det ju ha. Annars skulle väl inte alla ungdomar som ju är så måna om sitt utseende göra något som ser så urbota fånigt ut. Hela tiden.

Se där ett mysterium som vi kan grunna på i dag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det inte bara en lite lätt missbildad pussmun?

2011-03-31 @ 11:09:06
Postat av: Bråddjup

Frågan kvarstår i så fall. Varför vill alla se ut som om de har missbildade pussmunnar?

Det är nämligen inte den traditionella pussmunnen som är på modet, utan just så som det ser ut på denna bild. Konstigt.

2011-03-31 @ 11:25:35
Postat av: Alma

Intressant fråga. Ägna du dig åt dem, jag sysslor med inaktuella tidlösheter och slipper bry min hjärna med dagsländor, tack och lov, säger jag i dag. Denna intrikata frågeställning tar verkligen musten ur mig.

2011-03-31 @ 19:49:03
Postat av: Marina

De har väl fått för sig att man ska se ut som Victoria Silvstedt!

2011-04-01 @ 09:20:17
Postat av: Alma

Man kan också fråga sig varför så många känner sig kallade till att lägga ner tid på sådana här skitbloggar. Dels att skriva dem, dels att läsa dem och det konstigaste av allt-varför puffar blogg.se för skräpet? Detta är ju regel och inte undantag-inte EN intressant eller annorlunda blogg har de puffat för så långt jag kan minnas. Alla verkar skrivna av samma bimbo med IQ fiskmås och utan självutlösare på kameran. Vilket blir ett problem när de enda bilder hon visar är självporträtt.

2011-04-02 @ 08:31:10
Postat av: Bråddjup

Men de genererar reklamintäkter och därför är de värda en liten puff ibland.

2011-04-02 @ 10:48:31
Postat av: Sonja St.

Jag har kommit fram till att den där putpussmunnen betyder: "Jag har attityd!"

2011-05-20 @ 22:40:00
Postat av: Bråddjup

Så är det nog tänkt Sonja. Visa attityd. Hörde någon spekulera i att det kanske handlar om att suga in kinderna så man ser smal ut. Kan vara så också. Folk gör ju så knasiga saker.

2011-05-21 @ 18:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0