Zorn goes Bråddjup

Stora delar av läsekretsens kvinnliga befolkning har vid åtskilliga tillfällen uttryckt önskemål om att få komma hem till Hr. Redaktören och titta på hans etsningar. Då sådana har saknats har jag varit tvungen att avböja.

Med anledning av denna brist bad vi härförleden konstnär Hr. Anders Zorn att konstnärligt gestalta begreppet "Bråddjup" och denne har med stor skicklighet färdigställt detta alster:



Vi tackar Hr. Zorn för detta bidrag och kan också samtidigt konstatera att det nu inte längre föreligger några hinder för de damer som önskar avlägga visit för att beskåda mina etsningar.

Hr. Zorn själv tycks ha fått något om bakfoten och verkar tro att detta handlar om något annat än konstintresse och säger i ett meddelande:  "Jag är inte fyrkantig, men jag håller mig inom ramarna och vill poängtera att jag på intet vis har varit drivande i denna tvivelaktiga hantering. "

Det är minsann inte alltid så lätt för oss vanliga dödliga att förstå oss på konstnärens lynne och temperament! Ehuru något rubbad besitter han trots allt en viss begåvning. Det måste man tillstå.


Kommentarer
Postat av: Alma

Här Bråddjup börjar visa prov på en viss utslätad attityd, sk. plattityd.

2011-03-30 @ 00:22:44
Postat av: Bråddjup

... och det ligger ju inget nedsättande i det, kära ströläsare (hoppas jag!).

2011-03-30 @ 11:57:33
Postat av: Alma

Nu är det den där förfärliga bloggen igen!!!

2011-03-30 @ 18:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0