Öppet arkiv

För den som längtar efter att titta på "Vilse i pannkakan" eller "Kullamannen" eller möjligen TV-pucken från 1986 när Mats Sundin gjorde sitt genombrott, kan Bråddjups TV-redaktion meddela att SVT i dag inviger Öppet arkiv där inte bara snuttar ur gamla program utan hela programserier visas.
Nu kan vi äntligen visa våra barn hur Pellepennan och Suddagumman såg ut, även om vi kommer att ha ett pedagogiskt problem med att förklara vad det var som gjorde att vi tittade på detta vecka efter vecka.

Kommentarer
Postat av: Agnes

Åhh! Pellepennan och Suddagumman! Nu ska jag ladda upp med lite popcorn och ha en nostalgiafton. Jag tror att man blir lugnare om man tittar på alla sex avsnitten i följd. Stressen måste rinna av en ... eller så blir man GALEN av att det är så sävligt!?

Jag tittade på en liten snutt nyss ... jag kom ihåg varenda detalj! Jag tror att jag hade kunnat rita dem ur minnet ganska bra. Jag mindes prickarna på hatten, kragen, örona ... ett UNDERBART program!
Fast jag kom inte ihåg att det gick såå långsamt?

Nåväl, det VAR verkligen bättre förr! Ju förr dess bättre.

2013-04-17 @ 13:48:24
Postat av: Hyrestanten

Ser fram emot att kunna se det när jag kommer till Sverige! De var några flitigt ritade figurer i mina block när jag var barn. Undrar om man skulle gillat dem lika mycket om utbudet varit större?

2013-04-17 @ 21:17:48
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com
Postat av: Bråddjup

Det var i alla fall ett behagligare tempo förr i tiden. Den saken är säker.

2013-04-18 @ 22:21:56
Postat av: Ias vilda

Frågan är om man klarar av det längre - eller om tidens tand förstört en till den milda grad att man tvångsmässigt börjar snabbspola :-/

2013-07-03 @ 09:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0