Ligg still och var tyst!

Det försiggick verksamhet i min kudde i natt. Jag hade just spelat tennis med Björn Borg, Anders Järryd och John McEnroe och höll som bäst på att samla ihop bollarna efter träningspasset när jag plötsligt hörde en jättelik råtta tugga på något i närheten. Eller om den gick omkring och hummade möjligen.

Vaknade upp ur min dröm men ljudet fortsatte. Lyfte upp huvudet från kudden - inget ljud. Aha, tänkte jag käckt, öronvax, blod som strömmar genom anatomin, gnisslande leder eller andra kroppsegna ljud. Sådana som kan höras när man täcker för örat. Lade huvudet direkt på madrassen för att testa men hörde ingenting. Prövade en ny kudde. Inget ljud.

Satte mig upp och lyssnade på den första kudden igen. Jodå, ljudet fanns där. Ingen tvekan. Det hasades, krafsades, gnagdes och hummades där inne.

Dunkudden förpassades till golvet där festen fick fortsätta utan mig och jag somnade så småningom om. På väg till jobbet i morse åkte kudden med invånare och allt i sopcontainern. När jag sover vill jag att min kudde ska ligga still och hålla tyst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0