Oseriös

Har blivit seriös, vilket bland annat innebär ett yogapass på kvällen med start i kväll. En solhälsning och ner i... men vänta nu, vad är det där för mapp jag ser längst ner i bokhyllan? Måste undersökas. Hmmm... min mosters gamla sammanställning av familjen Hesekiel och Maria Rova. Jahaja, ett gammalt köpebevis. Alltså, min morfars far Hesekiel sålde hemmanet till sönerna Emil Arthur (morfar), Axel Albin och Johan Edvin. Utöver köpeskillingen om 2500 kronor åläggs köparna att åt säljarna hålla i stånd ett varmt rum med förrådsrum samt "i den mån vi det påfordra tillhandahålla 100 kg rågmjöl, 50 kg vetemjöl, 50 kg kornmjöl, 10 kg mannagryn, 10 kg risgryn, 20 kg kaffe, 30 kg socker, 30 kg kött, 10 kg salt, 2 tunnor potatis och 2 par skor årligen samt sängkläder efter behov." Spännande. Och eftersom Lantmäteriförrättning för att fastställa gränserna ännu inte genomförts, förklaras ansökningen vilande. Så det kan gå.
Fastnar i gamla papper. Seriös kan jag bli i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0