historieförfalskning?

Härom dagen hade fyraåringen lektion med sin obildade far. I livfulla ordalag redogjorde han för de lärdomar som han själv helt nyss inhämtat från något kunskapsspäckat TV-program. Han var nybliven expert på riddare.
Vi översköljs ju av information i dagens samhälle och det är svårt att ta till sig alltihop. På samma sätt förhöll det sig med den massiva informationskampanj som jag nu utsattes för. Min arma skalle kunde till sist inte ta emot mer och det var en rätt begränsad mängd riddarkunskap som verkligen fastnade. Två saker fick jag dock med mig:
1: Det finns inga riddare nu för tiden, de levde nämligen på åttiotalet.
2:Ingen av riddarna hade propeller på ryggen, så de kunde inte flyga.

Kommentarer
Postat av: h-f

Han är för söt den ! J undrar hur det kommer sig att han fått för sig att de kanske hade propellrar på ryggen från första början. eller snarare.. varför de inte hade just propellrar..eller.. Ja, hur tänker barn egentligen.. ? (;

2009-11-03 @ 16:18:46
URL: http://ishav.blogg.se/
Postat av: Alma

Kanske bidrog också den tunga rustningen till att de inte kunde flyga.

2009-11-04 @ 21:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0