Radiovåg - ett projekt av vikt

Det finns tillfällen i livet då man önskar att man inte just ätit Tacos. När man fått magsjuka t.ex ...

Skönt i alla fall att det fanns ett spännande skidlopp att glo på mellan kaskaderna. Atleterna svettades och stod i, men jag misstänker att jag gjorde av med mer energi än dem under loppet. Det formligen sprutade från alla hål och kanter och två kilo gick jag ner på kuppen. Om någon vill ha en snabb, effektiv, men rätt obehaglig bantningskur så kan ni kontakta mig

För en tid sedan när jag i ett anfall av tillfällig sinnesförvirring lyssnade på Rix FM, gjorde jag den häpnadsväckande upptäckten att min radio och min våg visade samma siffror. Operation radiovåg var född; där och då bestämde jag mig för att gå ner från Rix FM till SR P1.

Rätt snabbt tog jag mig ner till SR P4, men sedan blev jag kvar där lääänge. Det verkade som om min kropp var fast besluten att vara P4 trogen för en lång tid framöver. Den ville liksom inte lämna kanalens sida på något vis. Jag har kommit igång med långpromenader , cirkelträning och spinning, men nä; min kropp verkar gilla Lena Callne (SR Norrbottens lilla morgonfågel som förgyller våra morgnar med sin smeksamma stämma) lika mycket som jag gör. Vikten rörde sig inte ur fläcken.

Nu ser jag nattens övningar som en gratischans att lämna hundrakilosklubben bakom mig, För första gången på ett par år visar nu vågen tvåsiffrigt. Jag inser ju att det i huvudsak handlar om förlorad vätska, men det är ändå ett gyllene tillfälle. Skåpet är helt tömt, och jag kan nu lyfta in rätt sorts grejer och ställa dem i rätt ordning så kanske jag inte behöver återgå till min gamla vikt.

Bye-bye Lena Callne - P1, Here I come!

Kommentarer
Postat av: Alma

Så trevligt, jag lyssnar helst på P1 och P2 vilket här betyder 92.3 och 88.25.

2010-02-21 @ 15:51:46
Postat av: Marina

Uuhh...du jobbar väl inte i Kiruna till veckan....?

2010-02-22 @ 18:30:15
Postat av: Alma

Måste bara tipsa om en blogg som kan tyckas motsäga din radiovåg, men jag tänkte så här: dessa vill man ju aldrig äta upp, så det är den perfekta bantningsmaten. http://tartsmulan.blogspot.com/

2010-02-23 @ 14:01:06
Postat av: Madde

Du brukar ha så fina, fyndiga och djupa kommentarer; på P4:s hemsida. Fin blogg, mycket intressant. Ha det bra!

2010-02-27 @ 07:57:50
URL: http://maddefilosoferar.blogg.se/
Postat av: Bråddjup

Tack Madde! Jag bugar och bockar och suger åt mig som en svamp av dina vänliga ord.

2010-02-27 @ 11:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback