Baktankar

I går kväll såg jag en reklamfilm från Preem. De har tydligen börjat servera smalare mat på sina stationer och budskapet illustrerades av ett antal människor som hela tiden fick gå omkring och dra upp sina för stora brallor.
Precis så har jag också betett på sistone. Brallorna mina har blivit svårhanterliga.

Radiovågen visar nu på SR P3 Vännäs. Det är alltså nästan precis tio kilo sedan jag startade min resa genom svenskt etermedia. Och det märks.

Brallorna hänger numera som hos en hormonstinn tonårsgosse. Ni har väl sett hur de går omkring som små babianhannar och visar upp rumpan? Det ser ganska komiskt ut faktiskt.

Det finns de som tycker att V-jeansen såg töntiga ut, men jag säger er: Ni kommer själva om några år att sitta där med skammens rodnad och försöka försvara er inför era barn när de undrar hur ni kunde visa er på det där viset. "Tiotalsmodet måste vara det töntigaste som någonsin funnits" kommer de små liven att säga. 

Och de kommer att ha helt rätt.

Kommentarer
Postat av: Alma

Ja, det har alltid varit helt rätt att håna modet, utom på 50-talet. Det är fortfarande snyggt. Mode för kvinnor iaf. Männen hade lite trist stil men ingen i närheten så löjeväckande som dagens babian-mode. Det är verkligen lustigt vad man utsätter sig för, helt frivilligt för att hänga med och inte hamna utanför i en viss ålder.



Din PT gratulerar till de goda resultaten. Keep up the good work!

2010-05-20 @ 16:27:21
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: agNeta

...som alltid har du naturligtvis rätt...

2010-05-20 @ 16:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0