Sjukdomsinsikt

Två dagar i sjuksängen kan leda till de mest häpnadsväckande insikter. I ett tidigare inlägg beskrev jag Pattie Boyds inverkan på populärmusiken. Idag fick jag lära mig att hon har en syster, Jenny och att denna syster OCKSÅ fått en låt tillägnad sig; Jennifer Juniper av Donovan.
Jenny var fotomodell liksom systern och dessutom gift med Mick Fleetwood 1970-1977. De träffades för övrigt redan som tonåringar 1963.
Här till vänster ser vi de bägge omsjungna systrarna på en bild från 1966. Bilden har jag lånat från fleetwoodmac.net

Se där vad man kan lära sig bara för att man ligger hemma hela dagarna och har det tråkigt.

Vi kan väl lyssna på lite klassisk Fleetwod Mac när vi ändå håller på. Albumet Rumours från 1977 har sålt i makalösa 30 miljoner exemplar, bland annat tack vare denna godbit:



Det är rätt så uppenbart vem som varit inspirationskälla till Animal i Mupparna va? Låt oss slutligen njuta av denne djuriske batterist i en djuriskt skön duell med en av de största; Buddy Rich:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0