Dagens rätt var fel

Det är min smärtsamma plikt att meddela att det var fel rätt häromsistens. Nja, rätten var väl rätt, men det vart ändå rätt fel. Det är receptet som har fått revideras en smula. Gossarnas dagisfröknar uppmärksammade mig på att de tvenne gossarne odygdigt farit med falsk vittnesbörd.

Jag beklagar att ni narrades till att påbörja söndagsmiddagen redan på fredag kväll. Vi pratar visserligen fortfarande slow-food här, men 60 timmar var kanske i längsta laget. Och du som satte in lådan redan i onsdags kan ta ut den nu. Den är nog klar.

Glöm nu allt jag tidigare sagt i frågan. Detta är det av konungen gillade och stadfästa receptet på potatislåda:
Potatis
köttfärs
kryddor efter eget skön
vitsås
krossade tomater
morötter
riven ost
lök
varvas i lager som i en lasagne

Grädda ca 45-50 MINUTER i 175-200 grader
Skippa persiljan. Ät!


Då vet ni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback