Video killed the radio star, eller..?

I dag funderar vi på om Spotify tar död på musiken. I går hette hoten diskotek och video:



"Idag uppmanar Musikerförbundet alla artister att inte medverka i sådana här videoinspelningar." heter det bland annat.

Musikerförbundets farhågor till trots, så kan man väl så här i efterhand konstatera att både musikerna och den musik de skapar lever i högönsklig välmåga. Det kanske är på samma sätt i dag med musikbranschen och deras farhågor. Jag tycker själv i alla fall att jag tack vare exempelvis Spotify hittat mer spännande musik än vad jag annars skulle ha gjort om jag bara förlitade mig på det konsertutbud som finns eller det som spelas på radio.

Kommentarer
Postat av: lina

Ny teknik ter sig alltid hotfullt till en början antar jag, bloggar tillexempel, det kan ta död på språket, lina

2012-03-29 @ 07:20:53
Postat av: Bråddjup

Jag har med stort intresse, och en rejäl portion nöje, följt din kamp mot tekniken Lina. Jag hoppas att du vinner.

2012-03-30 @ 12:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0